Kot že omenjeno, bolnik delodajalcu ni dolžan predati informacij o svoji diagnozi. Pa vendar se v veliko primerih in na dolgi rok prav odprta komunikacija izkaže kot najbolj pozitivna. Le če ga bolnik opremi z vsemi informacijami, lahko delodajalec reagira v skladu z vsemi možnostmi, ki so mu na voljo.
Ker je preventivni pregled pri specialistu medicine dela obvezen del postopka prve zaposlitve, bolnikom svetujemo, da počakajo na oceno strokovnjaka. Ta namreč presodi, ali je oseba zmožna za delo ali ne, bolnik pa se na podlagi presoje odloči, ali bo delodajalca o svojem stanju obvestil ali ne.
Kako odprta bo komunikacija med delodajalcem in zaposlenim, pa je seveda odvisno od več dejavnikov, in sicer:
- kakšni so odnosi na delovnem mestu,
- kakšen odnos imata delodajalec in zaposleni in
- ali se o zdravstvenih težavah na delovnem mestu govori.
Pri iskanju prve zaposlitve je seveda tveganje nekoliko drugačno, zato je tudi razkrivanja bolezni bistveno manj kot v primeru že redne zaposlitve.